Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Reception of the marketing communication function in the light of enterprise research

Tytuł:
Reception of the marketing communication function in the light of enterprise research
Autorzy:
Wiktor, Jan W.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/11541755.pdf
Data publikacji:
2022-12-30
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Tematy:
marketing communication
function
advertising
Źródło:
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych; 2022, 46, 4; 75-92
2353-8414
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is an attempt at empirical verification of the function of marketing communication. The objective formulated in this way aims to assess the content that companies attribute in their strategies to the basic functions of marketing communication. Thus, it defines an interesting problem of the reception of communication functions by enterprises in the practice of promotional activities. This assessment was made possible by empirical research on a sample of 103 companies. Their selection was random and quota-based with the use of controls due to the industry and the size of employment. The study employed open interviews based on the CATI methodology. The structure of the presented consideration is presented in Figure 1. The work consists of two parts. The first part considers the morphology of marketing communication. It focuses on the structure of the function of marketing communication, and it identifies its three major functions. The second part refers to the results of empirical research and presents its empirical assessment. It aims to identify the actual objectives of communication in the context of its informative function and the principles and value of communicated messages-the forms of persuasion and influence exerted on consumers as well as the role of communication as a company's competitive strategy in the sector.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies