Analiza i ocena wyników z procesów kontroli wizualnej jako sposób doskonalenia procesu produkcyjnego poduszek powietrznych Analysis and evaluation of the results from the visual inspection processes as a method of improving the manufacturing process of airbags
Prezentowany artykuł to case-study z doskonalenia procesu produkcyjnego poduszek powietrznych, gdzie do zainicjowania doskonalenia wykorzystano wyniki z procesów kontroli wizualnej badanego wyrobu. W artykule przedstawiono wyniki analizy struktury niezgodności badanego wyrobu, na podstawie których zidentyfikowano niezgodności krytyczne. W tym celu wykorzystano diagram Pareto-Lorenza. Najczęściej występująca niezgodność badanego wyrobu to rysy i zadrapania na powierzchni poduszki powietrznej, która to niegodność wykrywana jest za pomocą kontroli wizualnej. W celu analizy niezgodności krytycznej wykorzystano takie metody, jak: 5W1H, 5WHY. Metoda 5W1H pozwoliła lepiej rozpoznać badany „krytyczny” problem. Z kolei dzięki metodzie 5WHY, a dokładniej jej wersji w postaci diagramu WHY-WHY, wskazano na przyczynę źródłową problemu, w odniesieniu do której zaproponowano działania zaradcze. Przeprowadzone analizy dowiodły, że dzięki analizie wyników z kontroli jakości (kontroli wizualnej) można ograniczyć występowanie problemów jakościowych, a tym samym udoskonalić proces produkcyjny.
The presented article is a case-study on improving the production process of airbags, where the results of visual inspection processes of the analysed product were used to initiate the improvement. The article presents the results of the analysis of the non-conformity structure of the tested product, on the basis of which critical nonconformities were identified. For this purpose, the Pareto-Lorenz diagram was used. The most frequent nonconformities of the analysed product are scratches on the surface of the airbags, which is detected by visual inspection. To analyze the critical nonconformities, methods such as 5W1H, 5WHY were used. The 5W1H method allowed to better recognize the studied "critical" problem. In turn, thanks to the 5WHY method, and more precisely its version in the form of the WHY-WHY diagram, the root cause of the problem was indicated, for which remedial action was proposed. The analyzes carried out proved that thanks to the analysis of the results from the quality control (visual inspection) it is possible to limit the occurrence of quality problems and thus improve the production process.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00