Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wspomaganie procesu układania planu zajęć dydaktycznych – weryfikacja poprawności planu

Tytuł:
Wspomaganie procesu układania planu zajęć dydaktycznych – weryfikacja poprawności planu
Support the process of timetable scheduling for an educational course – timetable verification
Autorzy:
Szczęśniak, B.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/113646.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
STE GROUP
Tematy:
doskonalenie procesów
baza danych
arkusz kalkulacyjny
procesy informacyjne
process improvement
data base
spreadsheet
information process
Źródło:
Systemy Wspomagania w Inżynierii Produkcji; 2017, 6, 6; 222-233
2391-9361
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono rozwiązania, które zostały zastosowane w celu Weryfikacji poprawności tworzonego planu, w narzędziu informatycznym wspomagającym proces układania planu zajęć dla kursu edukacyjnego. Zaprezentowane narzędzie stworzono w arkuszu kalkulacyjnym zgodnie z autorską koncepcją „Mikronarzędzi Bazujących na Relacyjnym Modelu Danych”. Określając założoną funkcjonalność rozwiązania, ustalono główne warunki, które muszą być spełnione, żeby gotowy plan mógł zostać uznany za poprawny. Za pomocą diagramu związków encji zgodnego z CASE – Method pokazano zidentyfikowaną dla przeanalizowanego zagadnienia strukturę danych. Przedstawiono sposób implementacji tej struktury w arkuszu kalkulacyjnym. W najistotniejszej części opracowania, szczegółowo opisano zaproponowane rozwiązania, które pozwalają na weryfikację wszystkich zidentyfikowanych warunków. W końcowej części artykułu zidentyfikowano wszystkie elementy arkusza kalkulacyjnego, które pozwoliły na uzyskanie założonej funkcjonalności.

The article presents solutions applied to verify the correctness of a timetable being developed using an IT tool supporting the process of timetable scheduling for an educational course. The tool being addressed was originally created in a spreadsheet by following the author’s signature concept of “Microtools Based on the Relational Data Model”. In the part dedicated to establishing the functionality assumed for the solution in question, main conditions to be satisfied in order for the timetable to be verified as correct have been determined. The data structure identified for the problem analysed has been illustrated using the Entity Relationship Diagram in line with the CASE Method. The manner in which this structure is implemented in a spreadsheet has been discussed. The most important section of the study provides a detailed description of the proposed solutions enabling verification of all the pre-defined conditions. In closing paragraphs of the article, all spreadsheet elements which enabled the assumed functionality to be achieved have been identified.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies