Marketing, start-ups and innovation: A framework for understanding the possibilities for harnessing technological innovations in tourism (based on the example of the Georgian tourism sector and Russian start-ups)
Marketing, start-ups and innovation: A framework for understanding the possibilities for harnessing technological innovations in tourism (based on the example of the Georgian tourism sector and Russian start-ups)
The travel and tourism industry is one of the largest and fastest-growing sectors in the world. In the case of countries like Georgia, where tourism is a priority sector of the economy, innovation is crucial for a tourism-based development strategy — and this has become particularly important in the post-pandemic realities. This paper proposes a certain framework for understanding the possibilities for harnessing technological innovations in the travel industry (particularly apps and websites). It then considers the specific example of the country of Georgia, outlining the state's measures meant to foster IT innovation in tourism and also certain moderate successes to date in this respect. Next, the paper looks to Russian tourist-sector start-ups as models for operation that be successfully harnessed in the Georgian tourism industry, examining several such Russian start-ups in closer detail.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00