The article offers a pragmatic analysis of the Polish exports, with focus on empirical aspects of its competiveness. First, statistical data indicating the position of Polish goods and services in international trade are presented, which also puts into perspective the size of the Polish economy. Next, the comparative advantages of Polish exports, broken down into groups and categories of products, are examined. In the final section the author identifies some factors, such as foreign direct investment, innovativeness and business environment, which can further increase the competitiveness of Polish exports.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00