Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problem behaviours among secondary school students: social media usage analysis

Tytuł:
Problem behaviours among secondary school students: social media usage analysis
Autorzy:
Busari, Afusat Olanike
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1076149.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Przedsiębiorstwo Wydawnictw Naukowych Darwin / Scientific Publishing House DARWIN
Tematy:
Pornography
Problem behaviour
Sexual crimes
Social media
Źródło:
World Scientific News; 2019, 116; 128-144
2392-2192
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study sought to determine the relationship between social media usage and problem behaviour among secondary school students in Oyo State, Nigeria. 600 secondary school students were randomly selected through multi- stage sampling techniques. The respondents were students from nine public and six private secondary schools in three Senatorial Districts of Oyo State, Nigeria. Data for this research was collected using two instruments “Social Media Usage Questionnaire“ and “Problem Behaviours Scale”. Four research questions were raised and answered to guide the study. For the data analysis, percentages were used to analyse demographic information while Pearson’s Product Moment Correlation (PPMC) and Multiple Regression Analysis were used to determine relationship, joint and relative contribution of each variables. The results obtained indicated that six of the nine observed variables (social media) had significant positive relationship with problem behaviours. Three of the social media variables had no significant relationship with problem behaviours. ‘Youtube’ was the most potent of all the observed social media predicting problem behaviours among adolescents. It was recommended that the school administrators should curb excessive usage of social media and that parents should monitor their wards and children when using social media.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies