Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Impact of social interactions on demand curves for innovative products

Tytuł:
Impact of social interactions on demand curves for innovative products
Autorzy:
Maciejowska, K.
Jędrzejewski, A.
Kowalska-Pyzalska, A.
Weron, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1075443.pdf
Data publikacji:
2016-05
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Fizyki PAN
Tematy:
89.65.Gh
87.23.Ge
Źródło:
Acta Physica Polonica A; 2016, 129, 5; 1045-1049
0587-4246
1898-794X
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Empirical studies suggest that word-of-mouth strongly influences the innovation diffusion process and is responsible for the "S" shape of the adoption curve. However, it is not clear how word-of-mouth affects demand curves for innovative products and strategic decisions of producers. Using an agent-based model of innovation diffusion, which links consumer opinions with reservation prices, we show that a relatively strong word-of-mouth effect can lead to the creation of two separated price-quantity regimes, with a nonlinear transition between them. A small shift of the product's market price can result in a drastic change of the demanded quantity and, hence, the revenues of a firm. Using Monte Carlo simulations and mean-field treatment we demonstrate that word-of-mouth may have ambiguous consequences and should be taken into account when designing marketing strategies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies