Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Quest for Authenticity and Self-discovery in Education with Special Attention Paid to Language Education

Tytuł:
The Quest for Authenticity and Self-discovery in Education with Special Attention Paid to Language Education
Poszukiwanie autentyczności i odkrywanie samego siebie w edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji językowej
Autorzy:
Rumianowska, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1075394.pdf
Data publikacji:
2020-12-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
language
existentialism
education
authenticity
dialogue
Źródło:
Studia Edukacyjne; 2020, 59; 273-284
1233-6688
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the article is to contribute to the discussion about the relevance of existential issues in contemporary education. The analyses presented in the paper are related to the problems of self-reflection, self-questioning and the process of spiritual and moral development of human beings. Firstly, the author begins by depicting the meaning of human existence in the light of philosophy. What is at issue here is a question of being oneself, recognizing personal truth and finding one’s own voice as opposed to being inauthentic or fleeing from oneself. Special attention is paid to the language as an essential, constitutive element of being. Secondly, the article attempts to consider some educational implications resulting from the deep ontological relationship between human beings and language. Describing them, the author indicates that ignoring vital questions in language education contributes to spiritual vacuity in the lives of young people and reduces educational thinking merely to instrumental, pragmatic problems concerned with qualification and transfer of communicative skills.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies