Sektor transportu drogowego jest jednym z lepiej rozwijających się sektorów gospodarki. Wraz ze zwiększaniem się liczby pojazdów na świecie, w tym pojazdów ciężkich pojawia się coraz większy problem z emisją substancji szkodliwych do atmosfery. Związane jest to także bezpośrednio z emisją gazów cieplarnianych, jak też wpływem na środowisko naturalne człowieka. Jednym z gazów cieplarnianych jest dwutlenek węgla. Jego nadmierna emisja bezpośrednio przyczynia się do zwiększenia efektu cieplarnianego. Unia Europejska oraz inne organizacje legislacyjne starają się poprzez różnego typu unormowania prawne, narzucać zmniejszenie m.in. emisji dwutlenku węgla. Jednym z sektorów gospodarki odpowiedzialnych za emisję CO2 jest transport, w tym transport ciężki. Unia Europejska pracuje nad wprowadzeniem certyfikacji i monitorowania zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla właśnie z tego sektora. Dzięki temu o 14% ma zostać ograniczona ta emisja już do 2020 roku, w odniesieniu do 2014 roku. W niniejszym artykule przedstawiono: wpływ transportu drogowego ciężkiego na emisję dwutlenku węgla oraz prowadzone w tym zakresie prace legislacyjne dla samochodów klasy HDV (część 2 artykułu). W części 1 artykułu przedstawione zostały natomiast przepisy dotyczące limitów emisji dwutlenku węgla dla pojazdów klasy LDV.
The road transport sector is one of the better developing sectors of the economy. With the increasing number of vehicles in the world, including heavy vehicles, there is an increasing problem with the emission of harmful substances into the atmosphere. It is also directly related to the emission of greenhouse gases, as well as the impact on the natural environment of man. One of the greenhouse gases is carbon dioxide. Its excessive emission directly contributes to the increase of the greenhouse effect. The European Union and other legislative organizations are trying through various types of legal regulations, imposing a reduction in, among others, carbon dioxide emissions. One of the sectors of the economy responsible for CO2 emissions is transport, including heavy transport. The European Union is working on the introduction of certification and monitoring of fuel consumption and carbon dioxide emissions from this sector. Thanks to this, the emission will be reduced by 14% by 2020, in relation to 2014. This article presents: the impact of heavy road transport on carbon dioxide emissions and the legislative work carried out in this area for HDV class cars (part two of the article). In the first part of the article, however, the regulations on carbon dioxide emission limits for LDV class vehicles were presented.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00