Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Minority Culture, Education and Identity: The Case of Palestinian Arabs in Israel

Tytuł:
Minority Culture, Education and Identity: The Case of Palestinian Arabs in Israel
Kultura, edukacja i tożsamość mniejszości – przypadek palestyńskich Arabów w Izraelu
Autorzy:
Izabel S., Ramadan
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1071292.pdf
Data publikacji:
2017-03-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
Palestinian Arabs in Israel
culture
identity
education
gender relations
narrative methodology
Źródło:
Studia Edukacyjne; 2017, 43; 335-349
1233-6688
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this article is to address the links between minority culture, education and identity in the context of Palestinian Arabs in Israel (PAI). In an effort to demonstrate the unique socio-political status and cultural orientation of the PAI, the historical background of Palestinians in Israel is provided as well as a description of the educational system in Israel, with emphasis on Arab sector education. Against this background, I examine: (1) issues of education and identity among PAI and (2) the potential for identity conflict. Since the majority of teachers in the Arab sector are women, issues of gender relations are also discussed. The narrative methodology is recommended for further research on the way in which Palestinian Arab teachers, as potential agents of social change, relate to the broader cultural context in which they live and how identity issues are managed and expressed in the context of professional roles. The author of this article is a Palestinian Arab teacher in the Israeli educational system. This provides an opportunity for an in-depth analysis of the phenomena presented from an “insider” perspective.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies