Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Granie solowe vs granie zespołowe

Tytuł:
Granie solowe vs granie zespołowe
Autorzy:
Marchwiński, Jerzy
Mroczek-Szlezer, Danuta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/chapters/1070334.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Źródło:
MUZYKA KAMERALNA – WARTOŚCI ARTYSTYCZNE, DYDAKTYCZNE I SPOŁECZNE; 18-24
9788364615399
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Solo Playing Versus Ensemble Playing Synopsis. In my opinion, there are only two kinds of performance activity: solo and in a group. A musician performs any given musical work either alone or with one or more colleagues. There is no other alternative. When performing a piece of music by himself, solo, a musician takes full responsibility for bringing all of its elements to life; when performing together with other musicians, he handles only certain elements, sharing the responsibility for the final artistic outcome with other performers. The basis for ensemble performance lies in the duet. Duet-playing provides all the most important rules and performance practice suggestions, both professional and psychological ones. In my opinion, the principal relationship between performers is that of partnership rather than that of a soloist and an accompanist. In a partnership musicians are free and responsible for themselves and the outcome of the entire performance. Relations between them vary depending on the structure of the piece, its leading and accompanying elements. The traditional, still-existing distinction between chamber music and accompaniment seems anachronistic and misleading, especially when it is based on the absurd notion that chamber music begins with a trio. If that were true, would Dichterliebe still be an accompaniment or already chamber music; would the Kreutzer Sonata already classify as chamber music or still as mere accompaniment? I find that perceiving the act of performance as solo or in a group based on the fundamental partnership between musicians is the simplest, most realistic and most effective way both professionally and psychologically.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies