Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Changes in connotative perception of notions from the area of science education at a science camp

Tytuł:
Changes in connotative perception of notions from the area of science education at a science camp
Zmiany w konotacyjnym postrzeganiu pojęć z obszaru nauki zaobserwowane podczas obozu naukowego
Autorzy:
Ivánková, Petra
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/106630.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Towarzystwo Chemii i Inżynierii Ekologicznej
Tematy:
science camp
semantic differential
connotative perception
education
science
obóz naukowy
różnica semantyczna
postrzeganie konotacyjne
edukacja
nauka
Źródło:
Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology; 2019, 24, 1-2; 53-60
2084-4506
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main reason of children’s low interest in the study of natural science subjects is the inability to link the knowledge acquired at school to subjects such as chemistry or physics with real life outside the classroom. Their ideas about the scientists are often mistaken and glamorized. With the effort of the Vebor camp, these ideas are corrected and shifted towards reality. The research was focused on the perception of children of selected concepts before and after the camp. There are many researches fields dealing with science camps or teaching outside of school. Our research has used the semantic differential method, which we have seen only sporadically in research on this subject. The results of the research are mostly positive and show that the scientific camp has a positive impact on the understanding and perception of children of selected aids from the area of science and education. Very interesting are the results, for example, when the term of “teacher”, where the connotative perception of the term has changed from very negative to highly positive with statistical significance of 99 %. Many of the more interesting results are presented in the article.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies