The article presents a mathematical model of electric traction vehicle movement in a given power supply area.
Starting from the presentation of the basic features of the 3 kV DC traction power supply system used in Poland, the author
presents a simulation model of electric traction vehicles movement, which allows to determine the mobility and current -
voltage possibilities on a selected railway line. The obtained simulation results fully confirm the possibility of using the model as
an aid in the design, modernization or diagnostics of existing railway lines and train traffic.
W artykule przedstawiony jest model
matematyczny ruchu elektrycznych pojazdów
trakcyjnych w zadanym obszarze zasilania. Wychodząc
od przedstawienia podstawowych cech stosowanego
w Polsce systemu zasilania trakcji elektrycznej prądu
stałego 3 kV, autor zaprezentował model symulacyjny
ruchu elektrycznych pojazdów trakcyjnych,
pozwalający na określenie możliwości ruchowych
i prądowo – napięciowych na wybranej linii
kolejowej. Otrzymane wyniki symulacyjne w pełni
potwierdzają możliwość wykorzystania modelu, jako
środek pomocniczy w projektowaniu, modernizacji lub
diagnostyce istniejących linii kolejowych i ruchu
pociągów.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00