Innovation management in start-up operating companies: looking for the opportunities for development Zarządzanie innowacją w działających firmach typu start-up: poszukiwanie możliwości rozwoju
In this paper I focus on innovation management in a very specific environment - the start-up companies. That means there are many constraints: restricted resources in the sense of money, people and equipment. The aim is to share some approaches towards creating innovative solutions using other people’s money. My study is based on detailed observation of opportunities that surround small companies, the power of networking, and ability of benefiting from both of them. I present how to stimulate the growth of an enterprise and prepare it to be a credible partner in the future. It is examined how to start an innovation process within a small company getting the stakeholders involved and supports it from external sources of labor and insights. A few techniques and methodologies of marketing and sales are analyzed and commended on. The large part of the paper elaborates on binding partnerships with universities and through these getting funds or services within a field of research and development. The extended model of open innovation is introduced here, including not only technology, but also other resources. Results are derived from case studies of real operating companies, of which I was a consultant. The key takeaway of the paper may be stated as a clause that the proper innovation management process needs a mix of different techniques and approaches applied at each level of product or service development with a respect to surrounding operating and market conditions. And these above mentioned issues are discussed in the paper as well.
W niniejszym artykule skupiono się na zarządzaniu innowacjami w bardzo specyficznym środowisku - działających firmach typu start-up. Oznacza to szereg narzuconych ograniczeń, takich jak limitowane zasoby pieniężne, ludzkie i sprzętowe. Celem badań jest podzielenie się różnymi podejściami do tworzenia innowacyjnych rozwiązań z wykorzystaniem zewnętrznych źródeł finansowania. Badania dotyczą wyszukiwania możliwości rozwoju dla małych firm oraz wykorzystania sieci kontaktów i umiejętnego korzystania z efektu synergii tych dwóch pól aktywności. W pracy przedstawione są metody stymulacji wzrostu przedsiębiorstw i budowy wizerunku rzetelnego partnera na rzecz przyszłych współpracy. Zbadano jak zainicjować proces innowacyjny w małym przedsiębiorstwie angażując w niego interesariuszy i wspomagając go zewnętrznymi źródłami finansowymi oraz ludzkimi. Przedstawiono również kilka technik i metodyk marketingowych oraz sprzedażowych, poddano je analizie i opatrzono komentarzem na ile skutecznie sprawdzają się w przypadku badanego rodzaju firm.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00