Tytuł pozycji:
De lenseignement des effets de sens de certains temps français
- Tytuł:
-
De lenseignement des effets de sens de certains temps français
Teaching the communicative effects of several French tenses
- Autorzy:
-
Florczak, Jacek
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1052995.pdf
- Data publikacji:
-
2004-12-01
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Źródło:
-
Studia Romanica Posnaniensia; 2004, 31; 247-257
0137-2475
2084-4158
- Język:
-
francuski
- Prawa:
-
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents an unconventional technique to teach the communicative effects (CE) induced by the use of several French tenses in the context. This technique is constructed for Polish students whose language system does not lexicalise these CE like the French system. We start from the principle of the subordinated bilingualism, when the target language acquisition is performed by means of the native language and in order to "feel" the CE of the French verbal action we propose several experiences.