Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tourist Behaviour of Junior High School Students of the Selected Voivodeships in Poland: the Sociodemographic Context

Tytuł:
Tourist Behaviour of Junior High School Students of the Selected Voivodeships in Poland: the Sociodemographic Context
Autorzy:
Lubowiecki-Vikuk, Adrian P.
Podgórski, Zbigniew
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1052726.pdf
Data publikacji:
2016-03-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
junior high school students
adolescents
tourism activity
leisure-time behaviour
Polska
Źródło:
Quaestiones Geographicae; 2016, 35, 1; 37-46
0137-477X
2081-6383
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Leisure-time behavior, including tourist activity among contemporary adolescents has raised great interest of scientists and the representatives of the tourism industry. Not only it is important to estimate the rate of tourism activity among adolescents, but also it is necessary to bear in mind the analysis of behavior shaped on account of their gender, place of residence, or level of education. An attempt to conduct such a study was made on the basis of survey data obtained within the group of 1,067 junior high school students of the selected voivodeships in Poland. The results obtained clearly indicate that almost 1/4 of the students surveyed had not participated in tourist trips. This was particularly noticeable in the case of boys and students living in rural areas. it is important to take broader steps to stimulate young people’s needs for tourism and sightseeing. First of all, from the family which is considered a social institution, it is expected to raise young generations in the spirit of tourism and active leisure. Family’s contemporary problems: increasing poverty, or even its (partial) marginalization are commonly disregarded. A systemic approach (support for families by schools, social organizations, and government units) appears to be a successful solution, but it is a long-term and complex process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies