The source of this data are reports from international research centers, the Central Statistical Office, as well as national programs and strategies dealing with youth issues. The article also presents the results of a research project coordinated by the author of the article. The study ‚Determinants of young Poles’ election participation in 2019’ was carried out by the INDICATOR Marketing Research Center at the request of Konrad Adenauer Foundation by means of computer-assisted telephone interviews (so-called CATI). 1200 interviews were carried out on a nationwide group of people aged 18–30. The sample was representative due to such variables as: gender, age, voivodship, size of the city of residence. The study was carried out on September 5–23, 2019. The conducted analyzes are a valuable source of information on the political attitudes of contemporary Polish youth, and also indicate the lack of involvement of Polish youth in social and political life and the great potential of this group of voters to influence the election result.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00