We emphasize that ‘dialogic space’ is a precondition to the presence and maintenance of collective culture whose most conspicuous dimension is dialogic culture. We assume that dialogic culture constitutes the fullest dimension of humanity, and we highlight its role in a number of assumptions (1-8). Next, dialogic culture in terms of its properties is briefly discussed. We further assume that dialogic space in its verbal-non-verbal tanglements is of central significance in foreign language pedagogy and as such it should be present in foreign teaching/learning programs in order to help promote the positively-charged dialogue-oriented society of practice and at the same time exclude the proliferation of negatively-charged communications.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00