Artykuł dotyczy aspektu moralno-pedagogicznego w ideologii gender. Teoria płci kulturowej promuje się jako nauka opisowa dotycząca kulturowych ról płci, a zarazem jako projekt edukacji równościowej. W związku z tym dokonuje radykalnej krytyki aktualnych propozycji edukacyjnych, wskazując na ich charakter treningu uległości. Artykuł w znacznej części polemizuje z tą krytyką, wskazując na istotne elementy propozycji edukacji genderowej, Jej sednem jest propozycja równości, która dokonuje się kosztem totalnego zakwestionowania i zanegowania tożsamości. Na tym tle przypomniany zostaje - w zarysie - walor równości i tożsamości proponowany w chrześcijańskiej antropologii.
The article concerns the moral and pedagogical aspect of the ideology of gender. The theory of gender promotes itself as a descriptive study on the cultural gender roles, and also as a project of education equality. Therefore it is making a radical criticism of current educational proposals, pointing to their character of the training of the submissiveness. The article in the considerable part is polemisizing with, pointing to the essential elements of the proposal for gender education. Its crux is the proposition of equality, which is done at the expense of total questioning and denying the identity. Against this background it is recalled – in the outline - value of equality and identity proposed in Christian anthropology.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00