Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Regime of the Synodality in the Eastern Church of the First Millennium and Its Canonical Basis

Tytuł:
The Regime of the Synodality in the Eastern Church of the First Millennium and Its Canonical Basis
L’ordre synodal dans l’Église d’Orient du premier millénaire et ses fondements canoniques
L’ordine sinodale nella Chiesa d’Oriente del Primo Millennio e le sue basi canoniche
Autorzy:
Dură, Nicolae
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1046934.pdf
Data publikacji:
2019-12-29
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Tematy:
synodality
synodality regime
canonical base
synodalité
ordre synodal
fondements canoniques
sinodalità
ordine sinodale
fondamenti canonici
Źródło:
Ecumeny and Law; 2019, 7; 29-52
2353-4877
2391-4327
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The synodal form of organisation — sought and established for His Church by Her Founder, that is, by Our Lord Jesus Christ, and affirmed by His Apostles — was also expressly reaffirmed by the canonical legislation of the Eastern Church of the first millennium. By adapting the form of administrative-territorial organisation of the Church to that of the Roman State — sanctioned by the canons of the Ecumenical Synods (cf. can. 4, 6 Sin. I Ec.; 2, 6 Sin. II Ec.; 9, 17, 28 Sin. IV Ec.; 36 Sin. VI Ec.) — in the life of the Eastern Church several types of synods appeared, starting with the eparchial (metropolitan) synod of a local Church and ending with the patriarchal synod, both still present in the autocephalous Churches of Eastern Orthodoxy.

La forme synodale de l’organisation qui a été voulue et établie pour son Église par son fondateur, notre Seigneur Jésus-Christ, et qui a été confirmée par ses apôtres — a également été clairement mise en évidence par la législation canonique de l’Église d’Orient du premier millénaire. En adaptant la forme de l’organisation administrative et territoriale de l’Église à l’organisation de l’État romain — établies par les canons des Synodes oecuméniques (cf. can.4, 6 Sin. I Ec ; 2, 6 Sin. II Ec ; 9, 17, 28 Sin. IV Ec. ; 36 Sin. VI Ec.) — plusieurs types de synodes sont apparus dans la vie de l’Église d’Orient, à partir du synode éparchial (métropolitain) de l’Église locale et se terminant par le synode patriarcal. Les deux synodes sont toujours présents dans les Églises orthodoxes autocéphales.

La forma sinodale dell’organizzazione voluta e istituita per la sua Chiesa dal suo Fondatore, il nostro Signore Gesù Cristo, e confermata dai Suoi Apostoli, fu chiaramente sottolineata anche dalla legislazione canonica della Chiesa d’Oriente del Primo Millennio. Adattando la forma dell’organizzazione amministrativa e territoriale della Chiesa all’organizzazione dello Stato romano — stabilita dai canoni dei Sinodi ecumenici (cfr. can. 4, 6 Sin. I Ec; 2, 6 Sin. II Ec; 9, 17, 28 Sin. IV Ec. ; 36 Sin. VI Ec.) — diversi tipi di sinodi sono apparsi nella vita della Chiesa d’Oriente, che vanno dal sinodo eparchiale (metropolitano) della Chiesa locale e terminano con il sinodo patriarcale. Entrambi i sinodi sono sempre presenti nelle Chiese ortodosse autocefale.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies