Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Społeczno-kulturowa wartość wykorzystania gier i zabaw w edukacji, integracji międzypokoleniowej i międzykulturowej według koncepcji Edmunda Bojanowskiego

Tytuł:
Społeczno-kulturowa wartość wykorzystania gier i zabaw w edukacji, integracji międzypokoleniowej i międzykulturowej według koncepcji Edmunda Bojanowskiego
Socio-cultural value of using games and plays in education, intergenerational and intercultural integration according to edmund Bojanowski’s concept
Autorzy:
Opiela, Maria
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1046316.pdf
Data publikacji:
2020-10-06
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Tematy:
zabawa
gra
osoba
społeczność
kultura
edukacja
integracja
fun
game
person
community
culture
education
integration
Źródło:
Zeszyty Naukowe KUL; 2020, 63, 1; 87-102
0044-4405
2543-9715
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest ukazanie społeczno-kulturowego waloru aplikacji gier i zabaw na rzecz innowacji w edukacji, integracji międzypokoleniowej i międzykulturowej. Wykorzystanie koncepcji E. Bojanowskiego oparte na krytycznej edycji jego notatek w odniesieniu do interdyscyplinarnego dorobku nauk społecznych i humanistycznych posłużyło opracowaniu teoretycznych podstaw rozwiązań metodycznych. Na tej podstawie przedstawiono gry i zabawy jako element kultury dawnej i współczesnej, ich znaczenie dla integralnego rozwoju i edukacji osoby oraz społeczno-kulturowy walor ich aplikacji w integracji międzypokoleniowej i międzykulturowej. Ukazano i uzasadniono społeczno-kulturową wartość, potrzebę, zasady korzystania z dorobku przeszłości i jego aplikacji we współczesnej praktyce edukacyjnej i kulturalnej.

The aim of the article is to show the socio-cultural value of applications of games and plays for the benefit of innovation in education, intergenerational and intercultural integration. The use of E. Bojanowski’s concept based on a critical edition of his notes in relation to the interdisciplinary achievements of social sciences and humanities serves to develop the theoretical basis for methodical solutions. On this basis, games and plays are presented as an element of both old and modern culture. The article also highlights their importance for the integral development and education of a person and the socio-cultural value of their application in intergenerational and intercultural integration. The socio-cultural value, need, principles and ways of using the heritage of the past and its applications in contemporary educational and cultural practice are shown and justified.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies