The article is an attempt at the psychoanalytic interpretation of the Euripidean Heracles. The theory used to explain psychological phenomena of the play is Melanie Klein’s concepts of the paranoid-schizoid and depressive position, as well as contributions to the understanding of psychotic thinking made by her followers: Hanna Segal, Wilfred Bion, Herbert Rosenfeld, and John Steiner. Characters in the play, in their speech and behaviour, as well as in the chorus’ songs, reveal a significant number of primitive psychological mechanisms, such as splitting, denial, idealisation and projective identification. The analysis of those mechanisms expressed in literary material allows to see the much argued continuity of Euripides’ extraordinary play.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00