Funkcjonowanie aktu życzeń w obszarze public relations – na przykładach z fanpage’ów serwisu społecznościowego Facebook The Functioning of the Act of Wishes in the Area of Public Relations – Based on Examples of Facebook Fan pages
The analysis included in the article concerns the wishes posted on company profiles on Facebook. The considerations begin with the description of wishes as a speech act that has ritual, etiquette-related and phatic functions. Next, the article discusses the role of social media in communication in the public relations area, particularly as a tool to contact customers. One of the ways of establishing this contact is extendingwishes on a company fan page. This is another stage of the evolution of the speech act in question. The analysis of companies’ wishes includes the description of the occasion for extending them, the content of the wishes, the relationship between the sender and the receiver and, in particular, the interaction that results from the very character of wishes as a speech act as well as from the opportunities provided by communication in social media.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00