W pracy wymieniono pewne czynniki związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego,
wskazując łuki poziome dróg jako miejsca, gdzie występuje istotna liczba
groźnych w skutkach wypadków. W części pracy obejmującej symulacje numeryczne,
zrealizowano serię badań spełniających warunki testu zderzeniowego
TB11 ze zmiennym promieniem bariery. Oszacowano wpływ zróżnicowania geometrii
na parametry bezpieczeństwa.
The paper presents main factors related to traffic safety, indicating road curves as places of
occurrence of significant number of fatal accidents. In the numerical simulations, a series of tests
with variable radius of barrier in the TB11 crash test was performed. The effect of differentiation
of barrier geometry on safety parameters was assessed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00