Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polish philology education in the digital age. Is it still present at Polish schools and universities?

Tytuł:
Polish philology education in the digital age. Is it still present at Polish schools and universities?
Polonistyczna dydaktyka ery cyfrowej – wielka (nie) obecna w polskich szkołach i uczelniach?
Autorzy:
Wierzbicka, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1042120.pdf
Data publikacji:
2020-03-31
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
edukacja cyfrowa
TiK
filologia polska
e-edukacja
kompetencje cyfrowe polskich nauczycieli
digital education
ICT
Polish philological education
e-learning
digital competences of Polish teachers
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica; 2020, 56, 1; 127-141
1505-9057
2353-1908
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article is an analysis of the use of digital education in Polish philological education, both at schools and at public universities. The author presents how Polish lessons and classes are fulfilled using technology, which electronic resources are worth using in education, and identifies the needs of schoolteachers and lecturers. She also answers the question whether the Polish-language virtual landscape is a natural extension of the social-communication environment to which the young generation is accustomed, and whether education platforms are eagerly used in Polish education.

Niniejszy artykuł jest próbą analizy udziału dydaktyki cyfrowej w kształceniu polonistycznym, zarówno w szkołach (oświacie), jak i na uczelniach publicznych. Autorka prezentuje, w jaki sposób realizuje się zajęcia polonistyczne z użyciem technologii, jakie zasoby elektroniczne warto wykorzystywać do kształcenia, jakie są potrzeby nauczycieli uczących w szkołach i na uczelniach wyższych. Odpowiada także na pytanie, czy polskojęzyczna przestrzeń wirtualna jest naturalnym przedłużeniem środowiska społeczno-komunikacyjnego, do którego przyzwyczajone jest młode pokolenie oraz czy platformy edukacyjne są chętnie wykorzystywane do kształcenia polonistycznego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies