Tytuł pozycji:
НАВЧАННЯ ДРУГОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В СТАРШІЙ ШКОЛІ ЧЕСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ: ЛІНГВОДИДАКТИЧНІ ПРИНЦИПИ ТА ТИПИ МОВНОЇ ІНТЕРФЕРЕНЦІЇ
- Tytuł:
-
НАВЧАННЯ ДРУГОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В СТАРШІЙ ШКОЛІ ЧЕСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ: ЛІНГВОДИДАКТИЧНІ ПРИНЦИПИ ТА ТИПИ МОВНОЇ ІНТЕРФЕРЕНЦІЇ
TEACHING THE SECOND FOREIGN LANGUAGE AT SENIOUR SCHOOL IN THE CZECH REPUBLIC: LINGUO-DIDACTIC PRINCIPLES AND TYPES OF LANGUAGE INTERFERANCE
- Autorzy:
-
Талалай, Юлія
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1041951.pdf
- Data publikacji:
-
2018-01-20
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Źródło:
-
Studia Ukrainica Posnaniensia; 2018, 6; 173-178
2300-4754
- Język:
-
ukraiński
- Prawa:
-
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule dokonano analizy lingwodydaktycznych zasad nauczania drugiego języka obcego w gimnazjum w Czechach. Język angielski postrzegany jest jako pierwszy język obcy. Przeprowadzono analizę rodzajów interferencji językowych. Wyróżniono pewne struktury gramatyczne, szereg wyrazów w języku angielskim i niemieckim. Określono wpływ języka ojczystego na proces uczenia się drugiego języka obcego.
The article deals with the analysis of the linguo-didactic principles of teaching German as the second foreign language in senior schools in the Czech Republic. English has been considered as the fi rst foreign language. The types of the language interference have been analyzed; certain grammar structures, word order in English and German have been singled out; the infl uence of the native language on the process of learning the second foreign language has been analyzed as well.