The article analyses how crucial the Irish origin and long-term busking experience were in shaping the artistic habitus of Glen Hansard. Using Pierre Bourdieu’s terminology and Benedict Anderson’s characteristic of “imagined communities”, the author presents the variety of ways in which Hansard’s “habitus of the Irish busker” reveals itself. Seen from the perspective of the sociology of art, the artist’s statements, lyrics, music videos, projects and social initiatives reflect the point of view of a niche artist, strongly dissociating himself from the “entertainment” sector. They also show how grounded Hansard’s position in the artistic field was before his unexpected 2007 Oscar win for Best Original Song.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00