Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Barriers in Servicing Visitors of Heritage Trails – the Example of Cultural Trials in Małopolska Voivodeship

Tytuł:
Barriers in Servicing Visitors of Heritage Trails – the Example of Cultural Trials in Małopolska Voivodeship
Bariery w obsłudze osób odwiedzających szlaki dziedzictwa na przykładzie małopolskich szlaków kulturowych
Autorzy:
Laberschek, Marcin
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1038649.pdf
Data publikacji:
2019-10-01
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
szlaki kulturowe
szlaki Małopolski
operator szlaku
tajemniczy klient
tajemniczy turysta
obsługa turysty
cultural trails
Małopolska heritage trails
mystery tourist
tourist service
Źródło:
Perspektywy Kultury; 2019, 26, 3; 113-134
2081-1446
2719-8014
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The popularity of cultural heritage trails is on the rise. The paper de-scribes barriers which a person who wants to travel using cultural her-itage trails of the Małopolska heritage/cultural trails may face. The au-thor attempts at finding out whether cultural heritage trails operators are able to deal with their increasing popularity. To answer this ques-tion, a “mystery tourist” study was done. The tourist-researcher exam-ined the quality and availability of needed information, both via an In-ternet platform and by making phone calls with trail operators. It has been shown that the barriers in servicing the “mystery tourist” were fo-cused especially on two areas: establishing contact and telephone con-versations with the operators of the trails and the inadequate function-ality of the “Szlaki Małopolski” Internet platform. The paper describes detailed results of the research.

Szlaki kulturowe to jedna z prężniej rozwijających się sfer działalności kulturalnej. Powstaje coraz więcej tego typu inicjatyw, w ślad za tym zwiększa się zainteresowanie osób chętnych do odwiedzenia miejsc o szczególnej wartości kulturowej. Powstaje więc pytanie, czy organizacje, które zarządzają szlakami kulturowymi, są w stanie sprostać zwiększającemu się zainteresowaniu? Czy hipotetyczny turysta, który wraz z rodziną planuje odwiedzić jeden ze szlaków i chciałby uzyskać niezbędne informacje, może liczyć na pomoc? By udzielić odpowie-dzi na powyższe pytania, przeprowadzono badanie jakościowe meto-dą „tajemniczego turysty”. Wykazano, iż bariery w obsłudze „tajem-niczego turysty” koncentrowały się zwłaszcza na dwóch obszarach: nawiązywania kontaktu i rozmów telefonicznych z operatorami szla-ków oraz nienależytej funkcjonalności platformy internetowej „Szlaki Małopolski”.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies