Tytuł pozycji:
Uchybienia metodologiczne w badaniach ilościowych w językoznawstwie stosowanym
- Tytuł:
-
Uchybienia metodologiczne w badaniach ilościowych w językoznawstwie stosowanym
Some common problems with quantitative methodology in L2/FL acquisition studies
- Autorzy:
-
Rysiewicz, Jacek
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1037902.pdf
- Data publikacji:
-
2019-09-24
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Collegium Novum. Polskie Towarzystwo Neofilologiczne
- Źródło:
-
Neofilolog; 2009, 32; 177-188
1429-2173
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
For quantitative research to be a reliable source of primary-data in second language acquisition (SLA), methodological rigour in positing and testing hypotheses about the nature of factors at play in foreign/second language learning is of paramount importance. Invalid and unreliable tools, irrelevant research questions and/or hypotheses, faulty research designs, and incorrectly used tools of data analysis all lead to erratic and undependable interpretations of the findings. The article is an attempt at a critical appraisal of selected aspects of quantitative research done in Poland over the last two or three years in the area of L2/FL language acquisition/learning. The reports have either been presented at conferences, published in professional journals or carried out in the course of MA and/or PhD dissertations.