Tytuł pozycji:
Autentyczność w glottodydaktyce w perspektywie badawczej
- Tytuł:
-
Autentyczność w glottodydaktyce w perspektywie badawczej
Authenticity in foreign language didactics from the research point of view
- Autorzy:
-
Smuk, Maciej
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1037874.pdf
- Data publikacji:
-
2019-09-24
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Collegium Novum. Polskie Towarzystwo Neofilologiczne
- Źródło:
-
Neofilolog; 2009, 33; 123-132
1429-2173
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper aims at presentation of a few reflections concerning the organisation and conducting of the research on authenticity in foreign language didactics. Several aspects of research, such as methodological challenges, choice of methods applied, participants’ attitudes have been analysed. The core analysis concerns the supporting methods, i.e. interview and observation, beeing prior to the elaboration of the questionnaire used. The special attention is paid to the assumptions concerning the content of the questionnaire, nature of selected questions, as well as the use of adequate rating scales.