The article concerns the problem of determining the relationship between the Polish Act on Combating Unfair Competition of 1993 and the Polish Act on Combating Unfair Market Practices of 2007. The problem arose when the Unfair Commercial Practices Directive was implemented in the Polish system in 2007. The Directive is based on the division, which was not known in the Polish Act on Combating Unfair Competition, relating to business-to-business (B2B) and businessto-consumer (B2C) relationships. The adoption of such an artificial division has raised numerous problems of interpretation. A better solution would be to adopt in subsequent legislative works the criterion of protected interests, which are the basis of each of the analysed legal acts. Consequently, it will be necessary to introduce legislative changes to the Polish Law on Combating Unfair Competition.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00