Tytuł pozycji:
Przysłowia internacjonalne a wielojęzyczność w dydaktyce
- Tytuł:
-
Przysłowia internacjonalne a wielojęzyczność w dydaktyce
International proverbs and the multilingual didactic methods
- Autorzy:
-
Woźniak, Joanna
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1036917.pdf
- Data publikacji:
-
2011-12-15
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Źródło:
-
Investigationes Linguisticae; 2011, 24; 213-224
1426-188X
1733-1757
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article deals with the concept of introducing international proverbs to the foreign language lesson. International proverbs can be a good way to improve language skills in at least two foreign languages with less effort by using the analogy between the languages. What is more the experience that the student gains by learning the first foreign language, can be used while learning the second and the next one. Moreover international proverbs, in regard of the European policy supporting multilingualism among the European citizens, help to achieve this goal.