The text serves as an attempt to summarise the analysis of public discourse which is a part of the research project which considered value of higher academic education in collective consciousness in Polish society. In the analysis of the collected empirical material, methodological directives of qualitative discourse analysis were applied. Main problem presented in the article are topoi that occur both in social and media discourse. It tries to answer the questions why are some ways of speaking about higher education more valid and sustainable than others and what are consequences of such an “use of language” for academic and non-academic worlds.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00