Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

RISK UNIVERSITY: UNCERTAINTY OF THE LATE MODERNITY COMING TOO EARLY

Tytuł:
RISK UNIVERSITY: UNCERTAINTY OF THE LATE MODERNITY COMING TOO EARLY
Autorzy:
DEUTSCHMANN, MARCIN
WANKE, MICHAŁ
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1036132.pdf
Data publikacji:
2020-04-14
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
COVID-19
pandemic
risk
uncertainty
late modernity
critical theory
peripheries
crisis communication
Źródło:
Society Register; 2020, 4, 3; 145-160
2544-5502
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study examines how a regional university, having recently overseen a dramatic internationalization, deals with the consequences of COVID-19, and how the students - many of whom are international and coming from the global peripheries - experience the pandemic. The study is informed by the critical theory of late modernity and capitalism - especially the theory of uncertainty and risk (Beck, 1992; Beck, Giddens, & Lash 1994). It explores the power relations of the communicative dynamic between the administrators managing the crisis and the students perceiving and living it. It is an early-stage research report, published days after a pilot study was run. A survey among international students (including local, tuition-fee paying, and exchange students) was distributed to obtain initial responses. The analysis is complemented by insights based on close observation of the unfolding situation and analysis of the documents issued by the university. The findings explain the uncertainty experienced by international students, characteristic of many CE universities. The study covers the topics of attitudes towards epidemics, information imbalance, perception of security, and evaluation of the responses. The paper concludes with an urgent call to recently internationalized universities for a recognition of the complexity of students’ fears.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies