A Polish philosopher Leszek Kołakowski, the author of essays pertaining to philosophy of education, emphasised the charismatic dimension of the teacher’s work as paramount in this area. The following article analyses three selected essays by Kołakowski, in which the philosopher deals with the theme of the teacher’s charisma. Bringing together the overlaying concepts and insights from each of these three essays, in the first instance, the article elaborates a comprehensive image of a charismatic teacher. Then, it argues that Kołakowski’s notion of a charismatic teacher is more negative than positive. Namely, the philosopher devotes a great deal of attention to the detrimental attitudes
that inhibit charisma in teachers, rather than those which would guarantee their success as charismatic educators. Kołakowski suggests, then, the article concludes, that teacher’s charisma is absolutely unique and cannot be defined, unless it fully develops within an individual.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00