Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of heat release in compression ignition engine

Tytuł:
Analysis of heat release in compression ignition engine
Analiza wydzielania ciepła w silniku o zapłonie samoczynnym
Autorzy:
Tutak, W.
Gnatowska, R.
Winczek, J.
Gawrońska, E.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/103436.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie. Wydawnictwo Uczelniane
Tematy:
compression ignition engine
diffusion combustion
premixed combustion
silnik o zapłonie samoczynnym
spalanie kinetyczne
spalanie dyfuzyjne
Źródło:
Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Technika, Informatyka, Inżynieria Bezpieczeństwa; 2017, T. 5; 67-74
2300-5343
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main goal of this research was to analyze the heat release in a compression ignition (CI) engine. Work contains description of the combustion process in the combustion chamber of CI engine with an explanation of the combustion stages. The research was conducted for wide range of load. At full load of engine achieved the highest value of pressure rise, temperature, fuel consumption and indicated mean effective pressure. The lowest values of these parameters were obtained for the smallest load. The full load of engine was characterized by the highest value of the heat release, and the longest combustion period due to the large share of diffusion combustion phase. The lowest load was characterized by 3.5 times less in value of heat release than in case of maximum load and heat release rate course was without visible diffusion combustion phase.

Głównym celem badań było przeprowadzenie analizy wydzielania ciepła w silniku o zapłonie samoczynnym. Badana jednostka to sześciocylindrowy silnik z zapłonem samoczynnym o mocy 80 kW, poddany obciążeniom w szerokim zakresie. Dla obciążenia maksymalnego uzyskano największy przyrost ciśnienia, temperatury, godzinowego zużycia paliwa oraz ciśnienia indykowanego. Najmniejsze wartości powyższych parametrów zostały uzyskane dla najmniejszego obciążenia. Obciążenie maksymalne charakteryzuje się najwyższą ilością wydzielonego ciepła, a także najdłuższym procesem spalania za sprawą dużego udziału spalania dyfuzyjnego. Przy obciążeniu minimalnym wydzielania ciepła było 3,5- krotnie mniej niż dla maksymalnego, ponadto proces spalania trwał najkrócej, bez widocznego udziału spalania dyfuzyjnego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies