Tytuł pozycji:
Erasme de Rotterdam et Michel de Montaigne - contribution aux idées pédagogiques au XVIe siecle
- Tytuł:
-
Erasme de Rotterdam et Michel de Montaigne - contribution aux idées pédagogiques au XVIe siecle
Erazm z Rotterdamu i Michał de Montaigne - przyczynek do analizy idei pedagogicznych v XVI w.
- Autorzy:
-
Janiszewska-Kozłowska, Ewa
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1034240.pdf
- Data publikacji:
-
1982
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria; 1982, 8
0208-6085
- Język:
-
francuski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem powyższego komunikatu było przedstawienie zbieżności w poglądach pedagogicznych Erazma z Rotterdamu i Michała de Montaigne. Obaj humaniści akcentują konieczność takiego wychowania młodego pokolenia, by zapewniło ono swobodny rozwój niedzielnego myślenia, a nie opierało się jedynie no pamięciowym przyswajaniu jak największej ilości wiedzy, bez jej zrozumienia. Tego rodzaju kształcenie winno być przeprowadzane nie przemocą ale w atmosferze łagodności i z rozumienia dla potrzeb dziecka. Obaj myśliciele sugerują użycie licznych "pomocy naukowych", mających na celu uczynienie nauki podobnej raczej zabawie, która z punktu widzenia psychiki dziecka jest właściwa temu wiekowi. Tego typu wychowanie miałoby na celu nie tylko formowanie człowieka posiadającego określone walory umysłowe, ale przede wszystkim jego celem jest kształtowanie przyszłego obywatela tak pod względem intelektualnym, jak i moralnym, posiadającego rozwinięty zmysł krytyczny.