Pharmaceutical marketing is the fastest growing sector of advertising industry, leading to excessive consumption of over-the-counter drugs. If we look back to the nineteenth century we will see that advertisements accompanied pharmaceutical industry from the start. Drugs were advertised by pharmaceutical companies, yet advertising was mainly the domain of those manufacturing “miraculous remedies” and promising full recovery. Information on medicines was found on calendars, playing cards, colouring books, games, posters and toys. There appeared extensive literature, chiefly in the form of leaflets, booklets and brochures of various kinds, thanks to which the patient could learn how a medicine worked, what diseases it acted against, and most importantly, where it could be bought.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00