Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Risk factors and prevalence of voice disorders in different occupational groups – a review of literature

Tytuł:
Risk factors and prevalence of voice disorders in different occupational groups – a review of literature
Występowanie zaburzeń głosu w różnych grupach zawodowych – przegląd piśmiennictwa
Autorzy:
Morawska, Joanna
Niebudek-Bogusz, Ewa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1033326.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza Mediton
Tematy:
występowanie zaburzeń głosu
Źródło:
Otorynolaryngologia - przegląd kliniczny; 2017, 16, 3; 94-102
1643-658X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In today’s world there is a growing number of occupational voice users. With the emergence of new professions which require above-average efficiency of the vocal organ, there is a need to provide prophylaxis and care for these professional groups. The paper presents review of literature on the prevalence of voice disorders in particular professions, summarizes the main risk factors of occupational voice disorders and describes the character of work in vocally demanding professions. The authors underline the need to conduct studies on occupational voice groups, other than teachers, because such studies have not yet be conducted

Z roku na rok na świecie wzrasta liczba osób zawodowo posługujących się głosem. Wraz z pojawianiem się nowych zawodów wymagających ponadprzeciętnej sprawności narządu głosu, coraz więcej grup zawodowych wymaga objęcia ich opieką i profilaktyką zawodowych zaburzeń głosu. W pracy dokonano przeglądu piśmiennictwa dotyczącego występowania zawodowych zaburzeń głosu w poszczególnych grupach zawodowych, opisano najważniejsze czynniki ryzyka i scharakteryzowano specyfikę pracy głosem w wybranych zawodach. Autorki zwracają szczególną uwagę na konieczność prowadzenia w Polsce badań na innych niż nauczyciele grupach osób zawodowo posługujących się głosem, gdyż takie badania do tej pory nie były prowadzone.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies