Tytuł pozycji:
Multikulturalität und Interkulturalität als Themen des deutschsprachigen Literaturunterrichts in Polen
- Tytuł:
-
Multikulturalität und Interkulturalität als Themen des deutschsprachigen Literaturunterrichts in Polen
- Autorzy:
-
Turkowska, Ewa
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1032714.pdf
- Data publikacji:
-
2011-12-30
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Convivium. Germanistisches Jahrbuch Polen; 2011; 439-467
2196-8403
- Język:
-
niemiecki
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Im Artikel wird die Wichtigkeit der multikulturellen und interkulturellen Problematik im literarischen Bildungsprozess hervorgehoben. Zuerst werden Gründe für die Berücksichtigung dieser Thematik im deutschsprachigen Literaturunterricht erwähnt. Im Weiteren werden 4 Themenkreise genannt, die für polnische Verhältnisse relevant sind und Kriterien für die Auswahl der Texte für den Unterricht präsentiert. Im Hauptteil des Artikels werden mehrere Lektüren für die Unterrichtsarbeit vorgeschlagen und ihre didaktischen Vorteile besprochen.
Artykuł podkreśla wagę tematu wielokulturowości i międzykulturowości dla procesu kształcenia literackiego. Na wstępie wymieniono powody, dla których ta tematyka powinna być uwzględniona na lekcji literatury niemieckojęzycznej. Następnie wyróżniono 4 grupy tematyczne, istotne dla polskich uczniów, oraz omówiono kryteria wyboru tekstów na lekcję. Główną część artykułu poświęcono przedstawieniu treści i omówieniu zalet dydaktycznych proponowanych lektur.
The article emphasizes the importance of the intercultural and multicultural aspects for the process of literary education. It starts with giving reasons why this subject should be included in German language literature lessons, then distinguishes 4 thematic groups important for Polish students and describes criteria of choosing texts for the lessons. The main part of the article presents the contents and discusses didactic qualities of the proposed books.