Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zum sprachlichen und kulturellen Potenzial von Comics im Unterricht Deutsch als Fremdsprache in Polen

Tytuł:
Zum sprachlichen und kulturellen Potenzial von Comics im Unterricht Deutsch als Fremdsprache in Polen
Autorzy:
Dudzińska, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1032561.pdf
Data publikacji:
2013-12-30
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Źródło:
Convivium. Germanistisches Jahrbuch Polen; 2013; 285-306
2196-8403
Język:
niemiecki
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Obwohl der Comic kein neues Unterrichtsmedium darstellt, mangelt es an theoretischen Ansätzen, die sein sprachliches und kulturelles Potenzial näher betrachten würden. Der vorliegende Beitrag versteht sich als Versuch, dieses Forschungsdefizit auszugleichen. Um den Comic als Unterrichtsmedium zu charakterisieren, werden zunächst Überlegungen zu Begriff und Rezeptionsprozess angestellt. Vor diesem Hintergrund sollen die didaktischen Möglichkeiten von Comics im fremdsprachlichen Deutschunterricht in Polen hinterfragt werden.

Pomimo iż komiks nie jest nowym medium dydaktycznym, jego potencjał językowy i kulturowy pozostaje dotychczas jedynie w niewielkim stopniu zbadany. Niniejszy artykuł stanowi próbę uzupełnienia tego deficytu. W celu scharakteryzowania komiksu jako medium punktem wyjścia uczyniono rozważania dotyczące pojęcia komiksu oraz procesu jego percepcji. Na tym tle zanalizowane zostaną możliwości dydaktyczne komiksu w nauczaniu języka niemieckiego jako obcego w Polsce.

Although the comic is not a new didactic medium, there is still a lack of concepts dealing with its linguistic and cultural potential. This article aims to compensate this shortage. In order to characterize the comic as a didactic medium, the concept of comic and the process of comic reception will be considered first. On this background, the didactic potential of comics in German language teaching as a foreign language in Poland will be analyzed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies