Analiza porównawcza poziomu rozwoju cech motorycznych uczniów klasy sportowej z klasą ogólną w Szkole Podstawowej nr 18 w Toruniu Comparative analysis of the level of development of motor characteristics sports class pupils and general class pupils in primary school No. 18 in Toruń
Celem niniejszej pracy jest określenie i porównanie zdolności motorycznej uczniów dwóch klas
szóstych sportowej i ogólnej.
Badaniem objęto 40 dzieci w wieku 12 lat. Uczniowie zostali poddani próbom (testom), których
zadaniem było zmierzenie poziomu szybkości, wytrzymałości, siły oraz mocy. W pracy wykorzystano metodę obserwacji pedagogicznej. Wszystkie przeprowadzone próby
jednoznacznie wskazały, że uczniowie klasy sportowej uzyskują lepsze wyniki niż ich rówieśnicy z
klasy ogólnej. Wykorzystano podstawowe metody statystyczne.
The aim of this research was to determine and compare the motor ability of students aged
6 years and attending to two school, sports and overall.
The research included 40 children aged 12 years. The students with was put to test
(tested) whose task was to measure the speed, endurance, strength and power. The research
was based on method of pedagogic observing.
All carried out tests clearly indicated that sports grade students perform better than their
peers in the overall grade. Used basic statistical methods.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00