The paper analyzes three different, but similar class cars, two of them with conventional spark ignition (SI) engines, and one – hybrid (SI + electricity). Statistics of fuel consumption and mileage of several years are presented and analyzed, fuel price changes and provided exploitation costs. The analysis shows that in countries where are no privileges for the acquisition of hybrid cars or for operation (less parking or tolls, insurance or technical inspection price), the payback is hardly possible, because the hybrid car’s price is about 2 times higher than that of a normal car, and fuel costs are reduced merely by about 20%. The results of the analysis show that payback of the hybrid car (at current fuel prices), in the best case possible after 0,73 million kilometers. Within annual mileage an average of 25 thousands km, the hybrid car will payback after 30 years!
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00