The paper reports a computer model for simulating dynamic responses in fuel rail of aircraft diesel engine. The
fuel system was designed for use in a two-stroke compression-ignition engine with opposite pistons. The methodology of building a fuel system model in the AVL Hydsim program and the results of simulation studies were
presented. Determination of dynamic phenomena in the fuel rail required the construction of a model of the entire
supply system. It is a common rail system with a three-section positive displacement pump and electromagnetic
fuel injectors. The system is also equipped with a PID regulator to maintain the present pressure in the fuel rail.
For the purposes of the research, two structures of the fuel rail were developed. They differ in dimensions, spacing
of the outlet ports and location of the high-pressure connection. The research allowed determining the interactions
between the geometry of the fuel rail and the supply method with the fuel pressure and injector mass flow rate. This
will optimise the design of the fuel rail for the three-cylinder engine power supply system.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00