The article presents the numerical analysis of the impact of geometry errors on the
motion transmission of dual path gearing. The strength calculations of the elements
of the drive were made by means of the Finite Elements Method (FEM). The calculations
were made for the two-dimensional models of the dual path gearing. In the first
place, the drive of the error-free (theoretical) geometry was tested. Next, the modifications
of the selected teeth were introduced to the calculation models. The aim of the
modifications of the tooth profile was to simulate pitch errors in compliance with the
admissible values defined by PN-ISO 1328-1:2015 norm “Cylindrical gears – ISO
system of flank tolerance classification”. Finally, all the results were put together for
comparison. The obtained results confirm the high irregularity of work gear as a result
of errors tooth geometry.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00