In the text, the author demonstrated that regardless of the prevailing regime, the State, by relying on separate laws for people with disabilities (or any other minority group), has created and continues to create colonies of sorts. In the first part of the article, the author presented the difference between postcolonialism and neo-colonialism in relation to people with disabilities and in Disability Studies. Afterward, he highlighted the illusory nature of research and, above all, educational activities in favor of people with disabilities. He argues that in the case of this group of people, we are dealing with neo-colonial pedagogy rather than a postcolonial one.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00