This paper presents the selected issues regarding the design of a complex object of a turbine jet engine inlet duct
model for the purposes of numerical analysis related to the phenomenon of inlet vortex formation. The authors
described the process of discretisation in the matter in question and presented certain guidelines for preparing and
conducting discretisation of the computational area. The authors presented an exemplary test findings analysis to
verify the accuracy of the object’s shape, computation grid as well as the selection of the boundary conditions and
solution algorithm. The main part of the paper regards the analysis of changes in the location of the vortex (point of
stagnation) based on an examination of the impact related to the changes in the velocity and inlet and gust angles.
The authors sought to determine the areas and regularity of points of stagnation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00