Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Personal Finances in the Era of Modern Technological Solutions

Tytuł:
Personal Finances in the Era of Modern Technological Solutions
Finanse osobiste w dobie nowoczesnych rozwiązań technologicznych
Autorzy:
Warchlewska, Anna Janina
Janc, Alfred
Iwański, Rafał
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1022981.pdf
Data publikacji:
2021-03-31
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
edukacja finansowa
świadomość finansowa
nowoczesne technologie finansowe
financial education
financial literacy
modern financial technologies
Źródło:
Finanse i Prawo Finansowe; 2021, 1, 29; 155-174
2391-6478
2353-5601
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the article: the aim of the article is to present the essence of personal finance management using modern financial technologies. The paper seeks to answer the question of the impact financial literacy and the growth of the fintech solutions have on personal financial management. Methodology: the analysis leads to an answer to the question of which determinants have an impact on consumers' financial decisions and what remote tools the market offers. The paper hypothesizes that the intensification of educational activities tailored to each age group by institutions offering financial services may influence the greater use of modern tools in the process of personal finance management. Theoretical considerations are based on an in-depth query of literature on the subject. Research and financial experimentation in the field of financial knowledge and skills are presented. The secondary empirical material is used to analyze the development of the FinTech industry. Results: The effectiveness of financial education is observed only in specific financial behaviors. The financial industry is shaped by recipients, who instead of financial education, look e.g. financial coaching for a specific problem at different stages of their lives. Changes in population structure (aging population) and a large group of customers from disadvantaged groups (e. i. seniors, disabled people) require the development of new, matched strategies by banks and financial services providers. Too much self-confidence and a low level of consumer knowledge of cybersecurity is becoming a challenge for modern financial technologies.

Cel: Celem artykułu jest przedstawienie istoty zarządzania finansami osobistymi z wykorzystaniem nowoczesnych technologii finansowych. W artykule podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, jaki wpływ na zarządzanie finansami osobistymi ma alfabetyzacja finansowa oraz rozwój rozwiązań fintech. Metodologia: W opracowaniu dokonano analizy wpływu posiadanej wiedzy i kompetencji finansowych na decyzje konsumentów w zakresie finansów osobistych. Poczynione analizy prowadzą do odpowiedzi na pytanie, które determinanty mają wpływ na decyzje finansowe konsumentów oraz jakie zdalne narzędzia oferuje rynek. W artykule postawiono hipotezę, że intensyfikacja działań edukacyjnych dostosowanych do każdej grupy wiekowej przez instytucje oferujące usługi finansowe może wpłynąć na większe wykorzystanie nowoczesnych narzędzi w procesie zarządzania finansami osobistymi. Teoretyczne rozważania zostały oparte na pogłębionej kwerendzie literatury w przedmiotowym zagadnieniu. Przedstawiono badania i eksperymenty finansowe w zakresie wiedzy i umiejętności finansowych. Do analizy w zakresie rozwoju branży FinTech wykorzystano wtórne materiały empiryczne. Wyniki: Skuteczność edukacji finansowej obserwowana jest jedynie w konkretnych zachowaniach finansowych. Branża finansowa jest kształtowana przez odbiorców, którzy zamiast edukacji finansowej poszukują np. coachingu finansowego dla konkretnego problemu na różnych etapach swojego życia. Zmiany w strukturze populacji (starzejące się społeczeństwo) oraz duża grupa klientów z grup defaworyzowanych (m.in. seniorzy, osoby niepełnosprawne) wymagają wypracowania nowych, dopasowanych strategii przez banki i dostawców usług finansowych. Zbyt duża pewność siebie i niski poziom wiedzy konsumentów na temat cyberbezpieczeństwa staje się wyzwaniem dla nowoczesnych technologii finansowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies