Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The analysis of the traffic signs visibility during night driving

Tytuł:
The analysis of the traffic signs visibility during night driving
Autorzy:
Madleňák, Radovan
Hoštáková, Dominika
Madleňáková, Lucia
Drozdziel, Pawel
Török, Adam
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/102245.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
eyetracking
traffic signs
driver
visibility
road safety
znaki drogowe
kierowca
widoczność
bezpieczeństwo na drodze
Źródło:
Advances in Science and Technology. Research Journal; 2018, 12, 2; 71-76
2299-8624
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Road safety has an extremely important role in existing transportation systems. Drivers on the road are influenced by various factors (light and temperature conditions, visual smog, environment surrounding, etc.) and driver´s distraction represents the most common cause of road traffic accidents. According our previous researches, we found that visual smog has a negative influence on drivers on the road. However, the task of placing the traffic signs on the roads is to increase road safety, thus positively influencing the driver while driving. The main objective of this article is to measure the visibility of traffic signs on selected roads in specific light conditions (in night). Secondary objective is to measure visibility of roadside advertisement (billboards) near roads that are influencing driver´s distractions in negative way. The mobile ETG technology (eye tracking glasses) has been used as a method for measuring the gaze of the driver’s eyes on traffic signs in night conditions. We compared the results from our previous research (daylight conditions) with the obtained results from the current research. On the basis of the comparison of both measurements we can find out differences (positive and negative) in influence of traffic signs and road side advertisements on drivers in various light conditions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies