The paper presents the results of a numerical aerodynamic analysis whose purpose was to determine the influence of the rate of descent on the vortex ring state (VRS). This phenomenon occurs for an appropriate combination of induced velocity and the velocity of the incoming airstream from the bottom. The rates of change of velocities delimit dangerous areas of flight. The simulations were performed using FLUENT software and the geometry of helicopter W-3 „Sokół”.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00